segt

Då satt man här igen då. Har inte orkat uppdatera men jag är ju inte direkt känd för att uppdatera min blogg så mycket. Men försöker lite iaf =)

Natten jag jobbade var seeg! skulle jobba 18-02 men jag fick åka till Frövi och lasta och var inte tillbaka i Gävle förens strax efter 03. När lastbilen var tankad och parkerad på sin plats var klockan 03.30. Då längtade jag hem till sängen där jag trodde Danne låg. Men ikke. Honom mötte jag på parkeringen när jag kom.
Så det var inte någon uppvärmd säng där inte.
Han och brorsan hade varit på race hela natten.

Det här är en riktig slödag. Känner absolut inte för någonting. Halv ligger i soffan med datorn i knät och slö kollar på Discovery =)
Det är den absolut bästa kanalen som finns. Det tog nästan ett år för mig och Danne att skaffa den. Gick och klagade hela tiden över att vi inte hade den. Så fort vi var hos någon som hade den satt vi som klistrade. Å nu äntligen efter 9 månader kan jag sitta i min soffa å titta på discovery på min tv! Härligt.

Ska nog kolla vad reservdelar till bilen kostar...Men är inte så sugen på det.....

Kanske kommer upp nå roligt här senare....vem vet! 

nattjobb

Dags att jobba i natt. Känner mig väldigt inspirerad till det. Not. Trött som satan redan nu även fast jag tagit en stödvila. Lär nog börja dra mig mot hamnen nu med tanke på att jag börjar 18.00.......

21.04

Klocka är nu 21.04 och jag sitter hemma i soffan och slötittar på Runaway Project och äter en smörgås. Känner mig helt slut i kroppen efter dagens jobb. Varit uppe sedan 04.30.
Jag har all rätt att vara trött. Tors och fre ska jag jobba natt och det är lika med sovmorgon!!!
Var ner till Aspa Bruk idag och där lär man backa till. Jag har inte backat sen jag körde upp i maj! Det tog säkert 15-20 min att backa ca 100 meter. Bara koncentationen var tillräcklig så gick det.

Men jag vill inte åka dit igen =P

När jag kom hem så låg lönekuvertet på köksbordet. Å gissa hur lycklig jag blev när jag öppnade det?!
Hur lycklig som hellst och ännu en månad är räddad =)
Hårt arbete lönar sig i slutet av månaden.

Måste knycka Daniels kamera nån dag och knäppa kort på min "lilla baby" ska lägga in ett fint kort på honom i slutet av inlägget.
Det blir mycket skrivande här om hästen men de som själv har djur förstår varför. En anledning är att man älskar de så otroligt mycket och en annan att det händer så mycket roligt med dom.

Var hem till Alex och var lite social i söndags. Det var bra länge sedan vi sågs. Det var i alla fall mycket trevligt.

Snart slutar älsklingen och jag ska äntligen få umgås med honom för första gången den här veckan.
Ska pika honom att vi fortfarande inte har någon fungerande lampa i hallen. Blir tokig när jag kommer upp vid 04.30 och det är mörkt ute och ännu mörkare i hallen när jag ska hitta mina svarta skor!
Ibland tar det tid innan poletten hamnar där den ska vara ;)


Mycket trött häst när jag ville rida

Var påväg till hagen såg att det endast var min polle som stog upp. Kom in i hagen och hästen lägger sig ner. Om jag säger så här, han låg verkligen där han låg i 1,5 timmar. Tur jag hade annat att göra i stallet medan han sov. Fick min ridtur 2 tim senare =)

Ska nog byta ut soffan mot sägen =P

Pissväder =(

Är det sommar eller höst? usch....
Det är en sån dag som man bara vill ligga hemma i soffan och sova =) Men är man hästägare så måste djuret motioneras och det spelar inte någon roll ad det är för väder =(
Var iaf ute och red i spöregnet i 1,5 tim.*Duktig Nicole*
Red hem till mamma och pappa som bjöd Canoó på äpple. Sen bar det av mot stallet igen.

Nu sitter jag i soffan och lyssnar på bra musik och läser lite på nätet. För hoppningsvis kommer min kärlek hem snart =)

Igår hände det något stort! Gissa vad.....?!
Jo, Nicole kollade oljan i sin bil för fösta gången å det var nog på tiden kan man säga. Det var knappt nå olja på oljestickan. Så idag ska Danne få byta och fylla på olja i den =P

Men iaf.....Ni trodde väl aldrig att jag jobbar åt JL???
Nä, visste väl det. Men så är det. Är anställd hos just JL =)
Sug på den!

RSS 2.0