Sånt är livet

Jag kan ju inte påstå att det är bra tider vi lever i just nu.
Har haft praktik i 2 veckor nu och jag fick köra 3 ggr på 2 veckor. Det var ju väldigt givande, eller inte. Tillbaka i skolan igår för att ha ADR kurs i 2 veckor. Rätt kul lär jag erkänna men det är väldigt roligt =)
På praktiken drog jag på mig någon slags förkylning utan feber dock. Det tackar vi för. Men den har suttit i 3 veckor nu och jag har smittat karln i huset också. Han är inte så glad nej...!

Sitter här i våran tomma lägenhet och väntar på att min hovslagares svåger ska ringa mig.
Lät intressant va?!
Förstod det. Men nu ligger det inte till på det visert. Så här är det.
Var ute på en ovanligt trevlig ridtur med min inte allt för pigga häst. Vi närmade oss stallet och jag lätt honom trava lite lätt. Ihopp om att hästen ska bli pigg. Han behöver ju kondis då =)
Jag hör något rassla och han går lite konstigt. Tänker att jag ska nog sakta ner efterom jag vet att vi har en lös sko och det är ju rena isbanan vi travar på. Jag hinner inte mer än tänka för ens det smäller till och hästen kanar på mage på isen.
Shit, tänk om han går omkull. Jag får stopp på min kanande häst och hoppar av. Allt går bra. Konstaterar att det inte är den lösa skon vi har tappat. Börjar promenera med min nu halta och hala häst ca 30 meter för att hämta skon. Under de 30 metrarna som inte tar så lång tid att gå får Canoó höra den längsta svordomsvisa han någonsin hört.
Tar skon och börjar halka oss mot stallet som vi som tur är kan se.
Arg som ett bi ringer jag min hovslagare och talar om läget och får till svars att han inte kan pga olika anledningar. Shit känner paniken komma. Men då säger han "du kan få nummret till någon jag känner väldigt bra som säkert ställer upp. Det är min svåger, hälsa från mig så ställer han säkert upp".
Jag tackar och bockar för numret och ringer honom. Han kan och därför väntar jag på att han ska ringa mig nu.
Men det verkar gå väldigt sen.  Kvarten har blivit till 30 min nu =( Får väl ringa honom om ett tag. Det han gjorde kan ju ha dragit ut på tiden.

På 7 månader har vi tappat 3 skor. Varav två denna månad.
Gått omkull 2 ggr. Ena gången i ett dike och nu när vi kanade på mage.
Slutsats: Köp inte en häst från Falun ;)
Skämt och sido.

Har bestämmt mig för att gå en kurs i hovslageri. Ska han tappa skor i den här tackten kan det vara en fördel om jag kan slå på dem själv och inte måste ha dit hovslagaren 1 gång/månad. 

Nu är det dags för Nicole att laga lite mat. Men vad är en annan fråga =(

C-kort

HAhahaha nu har jag C-kort. Får köra lastbil helt själv nu =)

Jag har någon som jag älskar mest av allt!

RSS 2.0