En lååååååååååååååång dag

Den här dagen började vid 02.11 när Danne ringde och ville att jag skulle komma ner och öppna porten åt honom, eftersom han inte hade någon nykel. För nykeln hade jag och vovven tagit vid 23 när vi ville åka hem.

Somnade om efter många om och men. Återigen ringer mobilen, denna gång alarmet 7.15. Bara att pallra sig upp och dra sig mot Valbo för att släppa ut Canoo & co. Fixade och donade där i ca 4 TIMMAR. Har då aldrig varit så länge i stallet på evigheter. Denna långa tid pga utrustings sanering!!!
Gjorde rent 2 träns, 1 lindell, 1 martingall och en jävla massa tyglar. Blev jättefint. Men sadeln då?
Jo min sadel och ett annat träns, skor och stövlar sanerade jag i tisdags. Så nu är allt som nytt, TOPP SKICK ;)
Synd bara på den skitigt hästen som troligtvis är hes imogon. Han lät mest som ett brandlarm idag.

sen till köpis en snabbis och till mamma för att pussa på vovven och till Hille för att åka in till stan att äta. Tummen upp.

Jag och Rebecka va på en långpromenad med lilla Cesar också =) Skönt och trevligt. Man ses ju inte så mycket nu mer =( Men lär bli mer till sommaren.
Sen på vägen hem ringde jag mamma och då blev jag utnämnd till fyllechaffis. Då var de bara att pallra sig till Valbo igen för att hämta pappa och så hände ett litet missöde. Men jag tänker inte skriva vad för Danne får inte veta ;)

Det tog en timmer för mig att åka från Söder hem till Stigslund, jag mellanlandade i Valbo.
Äntligen hemma, la mig ner och sov någon timme å nu ringde Danne nyss och väckte mig. Han skulle snart komma hem. Fixa å äta sen hämta Johan i Valbo och åka iväg på race. Får se hur det blir.

Trött. Det känns som att det blir en lååååååååång natt pga att jag ska vara i Valbo senast 8.00 imorrn. GÄSP!

Fyllechaffis inatt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0