Separationångest

Här om dagen var jag medom ev av de versta saker jg någonsin varit med om i mitt liv. Jag hade nyss kommit hem från stallet, pratade i telefonen och lagade mat. Rätt som det är hör jag något vid dörren. Trodde ag fick reklam så jag gick dit och tittade, ingen reklam. Kikar ut genom titthålet och ser en äldre karl sitta utanför min dörr och hålla på med något.
Gjorde en axelryckning och sa till den i telefonen att han nog gått in i min dörr och tappat något som han nu plockade upp. Tänkte inte mer på det utan förtsatt med det jag gjorde.
Efter ett tag hör jag något i brevinkastet, går och tittar och ser då att någon lyser in genom brevinkastet med en ficklampa och öppnar och stänger postinkastet. Blir livrädd och det är tur att jag pratar i telefonen så personen i andra enden kan lugna mig. Oväsendet håller på i ca 15 min och jag är säker på att det är inbrott på gång.
Av någon anledning får jag för mig att det kanske kan vara så att denne person håller på att sätta mitt namn på dörren.
När öväsendet slutat smyger jag ut efter en liten stund och mycket riktigt det stod Wikström Bäckström på dörren nu. Men gissa om jag blev rädd. Mamma höll på att vika sig av skratt är jag berättade det för henne.
Förövrigt skulle familjen fira att jag flyttat ut från deras hus. Snällt va?

Det kändes konstigt att se sitt namn med postadress GÄVLE. Det har ju alltid stått VALBO. Lär erkänna att jag kände en gnutta separationångest när jag skrev Valbo på gammla adressen och Gävle på den nya. Å ännu mer ovant när jag kom hem idag och det lågg ett kuvert innanför dörren som var till mig. Å det stod en annan adress å dessutom Gävle ;)
Det kommer garanterat ta ett tag innan jag blir van med den synen men det känns bra i magen =)

Nu vet jag att en del personer tycker att jag skulle ha skaffat en egenlägenhet istället för att flytta in hos Danne. Men varför?
Vi skulle endå bara utnyttja en lägenhet. Vi funkar bra ihop och har gjort de i över ett halvår och vi har ju i stort sätt bott ihop i minst 6 månader.
Jag gör som jag vill!

Hur som hellst har jag pratat med farbron på Josef Lindberg och ska på intervju på måndag =)
Gissa om jag längtar.
Va på FracktCentralen igår och pratade jobb. För en gångs skull får man känna sig otroligt populär när det gäller jobb. Åkarna ringer var och varannan dag och vill att jag ska börja köra åt dom =)

Måste ju skriva lite om min bästaste häst också. Red på banan idag och han galopperade i BÅDA varven. Det var endast 4-5 galopp steg me ndet var galopp. ÄNTLIGEN!!!!
Jag har lyckats med att bygga upp bra muskler på honom. Nu är det bara träning som gäller så kan han nog galoppera normalt på banan också. Men han kunde stå både på fram- och bakbenen när jag gjorde galoppfattning.
Höll till och med på att ramla av en gång. Haha, men det bjuder jag på =P

Jag har två killar och båda älskar mig =)


Kommentarer
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Förstår inte varför folk är så sega på att flytta ihop, eller vill att alla andra ska vara sega. Om man kan trivas ihop så trivs man ju lika bra i ett färskt förhållande som i ett gammalt.

2008-05-23 @ 18:26:04
URL: http://dontwantyoureggsandbacon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0